05 Kwie

Dieta dla zdrowej skóry

Nasza dieta ma bardzo duży wpływa na ogólne zdrowie, jak i na wygląd. Często sposobem na pozbycie się problemów z cerą jest właśnie odpowiednie odżywianie.

Jakie produkty są polecane dla pięknego wyglądu skóry, a jakich należy unikać? Jeśli codziennie będziemy pilnować zdrowego odpowiedniego menu, efekty w postaci gładkiej skóry, bez niedoskonałości, pojawią się same.

Przepis na piękną skórę

Zazwyczaj w dbaniu o skórę ograniczamy się tylko do stosowania odpowiednich kosmetyków lub też leków, które przepisze dermatolog, jeśli mamy z nią widoczne problemy. Oczywiście to bardzo ważne, by ją pielęgnować od zewnątrz. Nie możemy jednak tylko do tego się uciekać, bo tak naprawdę duży wpływ na skórę ma właśnie sposób odżywiania. To, co jemy wpływa w znacznym stopniu na stan cery. Dlatego podstawą do zyskania czy utrzymania zdrowego wyglądu skóry jest właśnie odpowiednia dieta.

Czego należy unikać w diecie?

Zacznijmy od tego, czego jeść nie powinniśmy. Nasza skóra nie będzie nam wdzięczna za dostarczanie do organizmu dużych ilości słodyczy, ostrych przypraw, kawy czy jedzenia typu fast-food. Powinniśmy unikać również picia alkoholu i palenia papierosów. Wszystkie te substancje wpływają negatywnie na wygląd skóry oraz jej kondycję, zaostrzają zmiany trądzikowe i inne problemy z cerą. To dlatego najlepiej po kolei je ograniczać. Oczywiście wszystko z rozsądkiem, jeśli nie chcemy z czegoś rezygnować, możemy sobie na to pozwolić w małych ilościach, raz na jakiś czas np.: na kawałek czekolady w weekend. Najlepiej tej gorzkiej, która zawiera dużo składników odżywczych, potrzebnych także dla skóry.

A co jeść dla dobra skóry?

Na skórę świetnie wpływają ryby, które są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Dzięki nim staje się ona bardziej odporna na czynniki zewnętrzne oraz szybciej się regeneruje. Najlepiej więc na stałe wprowadzić do diety ryby takie jak łosoś, makrela, śledź, sardynki. Poza tym kwasy omega-3 znajdują się także w olejach roślinnych, orzechach włoskich i żółtkach jaj.

W diecie należy zastosować również produkty, które zawierają antyoksydanty. To substancje walczące z wolnymi rodnikami, odpowiedzialnymi za procesy starzenia, a nawet zmiany rakowe. Wolne rodniki doprowadzają również do utraty elastyczności skóry oraz powstawania zmarszczek. Najlepszymi źródłami antyoksydantów są jagody, żurawina, maliny, jabłka, pomidory, fasola, a także kakao, cynamon, goździki czy oregano. Znajdują się one również w zielonej herbacie, którą na stałe warto wprowadzić do codziennego menu ze względu na szereg dobroczynnych właściwości dla organizmu.

Sprzymierzeńcem skóry są również witaminy. Najważniejsze z nich to A, witaminy z grupy B, C, E oraz K. Witamina A odpowiada głównie za utrzymanie gładkiej, jędrnej i młodej skóry, witaminy B rozjaśniają cerę oraz regulują wydzielanie sebum, C jest pomocna w trądziku i wzmacnia naczynka krwionośne, E nadaje skórze sprężystość, a K poprawia wygląd skóry pod oczami, ograniczając powstawanie tzw.: worków. W jakich produktach wymienionych witamin będzie najwięcej? Jest ich bardzo dużo, głównie znajdują się w owocach i warzywach, więc najlepiej wprowadzić ich różnorodne rodzaje do diety.

Tak samo jak witaminy, ważne dla cery są mikro- i makroelementy. Szczególnie chodzi tutaj o selen, wapń, miedź, żelazo, potas, cynk, jod oraz krzem. Wiele z nich znajduje się w orzechach, jajach, owocach morza, produktach pełnoziarnistych, niektórych warzywach np.: batatach.

I na koniec woda. Chcesz mieć zdrową skórę? Musisz ją odpowiednio nawadniać każdego dnia. Możesz pić samą wodę, albo przygotować ją  z miętą, cytryną lub ogórkiem. Wówczas dodatkowo Cię pobudzi i wpłynie pozytywnie na przemianę materii.

Twój komentarz




Sprawdź swoje dane osobobowe Sprawdź swoje dane osobobowe
POKAŻ
POKAŻ
Elżbieta Noculak - ZnanyLekarz.pl